Till alla ER!

Den här texten har jag tagit från "Lady Namárie" på Familjeliv.se

Låt mig ha mina drömmar

Hörni, ni som rabblar mantrat "Det är bara att slappna av, så blir man gravid" eller "Försök att inte tänka på det, bara". Ni finns inte bara på nätet utan överallt runt omkring mig.

Hur resonerar ni?

VAD är det som skall ske i min kropp och underlättar befruktning bara för att jag "slappnar av" och "slutar tänka på" att jag vill bli gravid?
Jag, som har en klockren menscykel och får utslag på ägglossningsstickorna nio gånger av tio, HUR kan det underlätta för mig att "slappna av" och "sluta tänka på det"?
Jag kan bara dra slutsatsen att ni vet något som jag inte vet.
Går det till såhär, kanske:

*utlösnings på sedvanligt sätt*
Generalspermien:
HALT! Vi har just fått in nya rapporter från vår utplacerade agent i hjärnbarken.
Den här kvinnan har tydligen tänkt på att bli gravid i samband med samlaget.
Spermiepatrullen: *stöööön*
Anonym spermiesoldat: Vilken idiot!
Korpral S. Perm: TYSTNAD! Rättning i leden!
Generalspermien: Tyvärr mannar och kvinnor! Vi visste alla att detta kunde vara ett självmordsuppdrag.
Den som inte var beredd på detta skulle ha stannat i bitestikeln.
Korpral! Slå läger vid livmoderhalsen. Vi inväntar bleka dödens minut tillsammans.
Korpral S. Perm: Skall bli, general! Och hur gör vi med eventuella desertörer?
Generalspermien: Placera ut vakter. Den som försöker passera Cervix arkebuseras på fläcken!
Korpral S. Perm: Ja, general!
*sorgsen trumpetfanfar klingar mellan slidväggarna* Taa-taa-taaaaaaaaaa, taa-taa-taaaa...

Jag skulle inte tro det...
Skämt åsio. Ingen har någonsin lyckats ge mig en bra förklaring till hur jag lättare skulle bli gravid om jag slutade tänka på att jag vill ha barn. Däremot kommer många dragandes med ovetenskapliga "bevis" i form av solskenshistorier om folk som adopterat och sedan blivit gravida själva.
Det brukar låta ungefär såhär: "Joo, jag har läst om det i Allers en gång, så det är jättevaaanligt!".
Mhm. Säkert. För damtidningarnas artiklar är ju fullt jämförbara med seriös forskning *ironi*

Nej, gör mig en tjänst, alla välmenande och mindre välmenande avslappningsförespråkare:
Ge tusan i att skuldbelägga mig för att jag längtar efter barn! Var snälla och sluta missunna mig mina drömmar!



Kommentarer
Postat av: Bea

Men gumman då... känner du sådan press på dig..? inte alls ska du göra de heller..

du kommer bli mamma och nr du blir mamma kommer du bli världens bästa mamma.. :)det tvivlar jag aldrig på.

Den som väntar på något, vntar aldrig för länge..



Puss mitt hjärta.. <3

2010-01-19 @ 19:40:08
URL: http://bebbanmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0