Gott & blandat

Sitter just nu och njuter av en kopp kaffe och lite skön musik.
Har städat lägenheten, diskat och gjort rent i kylen.
Dock har jag inte moppat.. måste ju moppa med böjd rygg pga vår trasiga mopp och har redan ont i ryggen så får moppa så fort det gått över :)
Hm, dags att köpa ny tror jag.

Såå typiskt att det är sånt här pruttväder när jag är ledig och strålande sol när jag jobbar.
Har absolut ingenting emot att jobba när det är fint, men det kunde väl få vara sol NÅN gång när jag är ledig också?
Suck.. Jobbar ons, fre, lör, sön den här veckan.
Skönt att vara ledig torsdag när pälskling också är det!.. Mys!
Emil jobbar sina sista veckor nu, sen kommer jag få jobba arslet av mig. Hoppas verkligen att Sharam kan jobba också, för vi måste vara 3..

Min kropp beter dig mycket märkligt åt.. Förra månaden hade jag som ni säkert minns vääärldens pms.
Jag flög upp ur sängen kl 6 bara för att skrika och bråka med Pelle :P Hahaha. Usch tyckte såå synd om honom.
Och mådde riktigt dåligt för att jag var en sån jävla pms-kossa.
Den här månaden har jag inte haft varken pms eller mensvärk :S
Brukar alltid få det 6-8 dar innan mens men jag ska ha mens imorn och känner verkligen ingenting.
Jag klagar förstås inte, tycker bara det är riktigt skumt.

Min söta kusin Micaela bad om receptet till mina chokladmuffins, kanske är fler av er som också blev sugna så här har ni det :)

Ingredienser:
2 ägg
1 ½ - 2 dl socker
100gram smör
1 ½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
150gram smält choklad (jag använde vanlig Marabou mjölkchoklad)
ca 100 gram choklad (en ruta i varje muffinform)

Gör såhär:

Sätt på ugnen på 200°.
Smält smöret och låt det svalna.
Vispa ägg och socker till en smet.
Blanda de torra ingredienserna och blanda ner i smeten.
Smält chokladen och blanda i den och det smälta smöret i smeten.
Nu är smeten klar att "skedas" ner i formar. Jag använde vanliga bullformar.
Tänk på att bara fylla formarna till hälften, max 2/3 eftersom muffinsen växer i ugnen.
Tryck ner en chokladruta i varje muffin och grädda dom sedan ca 12-15 minuter i mitten av ugnen.
(Gräddningstiden kan variera beroende på hur stora muffins du gjort)
När dom är färdiggräddade täcker du över dom med en kökshandduk eller liknande och låter dom svalna.
Sen är det bara att njuta.. Dom verkligen smälter i munnen :)
Lycka till!


Såg precis att jag skrivit fel datum på bilden på min blogg.. Hahaha!
Vi blev ju tillsammans den 26:e Juli 2008, inte Januari..
Anledningen till att det blev fel är att vi förlovade oss den 26:e Januari.. Men det var ju 2009 och inte 2008 som jag skrivit, haha så fel det kan bli ibland.
Kära syster har fixat massa bilder till mig nu så ska byta bild, dock har hon naturligtvis också skrivit fel datum :P
Får välja nån där datumet inte står med helt enkelt.. om hon inte orkar göra om.



Nu ska jag ta en dusch.
Ciao


Kommentarer
Postat av: Chatrine <3

Skrev juh det datum du själv skrivit =P

2009-05-19 @ 13:06:44
URL: http://chatrine86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0