Gabriella glader :)

Har varit helt sämst på att blogga men har helt enkelt inte haft tid.
Jag förstår verkligen inte hur dom stora bloggarna hinner med att skriva 3 inlägg om dagen och samtidigt sköta jobb och sitt sociala liv. Jag klarar det då inte.. :P

Gabriella är som sagt glader, jag mår sjukt bra!
Jag har fått jobb.. Wiiii! :D
Jag kände verkligen att jag behövde komma ut och jobba, efter att ha varit arbetslös så pass lång tid som jag varit behöver jag jobba för att kunna må bra igen. Och jösses vad jag mår bra :D
Jag hade totalt glömt bort hur skönt det är att ha något (vettigt) att göra om dagarna och känna sig behövd.
Underbart! :)
Jag jobbar på ett café i lilla Essingen och trivs sjukt bra.
Det är ju ingenting jag kommer jobba med resten av livet men kände verkligen att jag inte kan gå hemma längre.
Ska ta reda på om jag kan läsa upp mina betyg samtidigt.. Skulle vara bra.
Nu är jag ledig två dar men jobbar onsdag - söndag :)
Pratade med chefen igår också om lönen, verkar bli precis som jag vill . Life is good!

Pelle var ledig i torsdags så när jag kom hem från jobbet hade han städat hela lägenheten :)
Wiiii min gulleman! <3 Han är bäst i hela världen! *Älskar Dig mest mest mest!*

Vi var och storhandlade i lördags, pappa skjutsade oss till Willys, kom hem med 4 stora papperspåsar så nu är hela frysen och kylen full med mat igen :) Vuxenpoäng # 1
Tack pappa <3

Jag satt och läste DN (Vuxenpoäng # 2) och drack kaffe imorse som vanligt och såg att idag är sista inlämningsdagen för deklarationen.. Läste också att man får betala en avgift från 1000-3000kr om man inte lämnar in i tid.
Fick lite smått panik trots att Pelle har påmint mig hundra ggr om att jag måste deklarera..
Så loggade in och skickade in det via internet, skönt det där :)
Så nu är det gjort!
Vuxenpoäng # 3

Idag måste jag ta reda på hur jag ska göra med soc och FK denna månad..
Eftersom jag jobbar deltid, eller inte ens det, så räcker inte lönen.
Och förresten så får jag ju inte lönen förräns om en månad?
Hmm.. vill ju verkligen inte stå utan pengar i slutet av månaden.

Nu ska jag äta en sen frukost (fil och kalaspuffar och en ostmacka) och sen måla naglarna :)
Jag återkommer senare.

Puss






Kommentarer
Postat av: Beafiis

Faaan vad skoj att du fått ett jobb.. bättre än inget alls.. :)

verkligen jätte kul hjärtat. <3

2009-05-04 @ 11:46:00
URL: http://bebbanmylife.blogg.se/
Postat av: Chatrine

Happy for ya Gaby ;)



Jag hinner blogga tre ggr om dan när jag jobbar just för att jag inte har mkt att göra där hehe.

Men sen e jag iofs snabb på att skriva hehe =)



Jag saknar dig systeeeeer <3

2009-05-04 @ 12:07:07
URL: http://chatrine86blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0