Vilket jävla äventyr :)

Haha herre min get vilket äventyr vi hade igår jag och älskling :)
Vi hade som sagt bestämt oss för att åka o storhandla mat o sånt och P tyckte det var en bra idé att åka till Gustavsbergs KÖPcentrum. Så jag kollade upp vilken buss vi skulle ta och strax efter 10 lämnade vi hemmet och knatade till bussen.
När vi kommer till centrum så åker bussen precis framför ögonen på oss.. Suck. Nästa gick om en halvtimme.
Vi var båda extremt bakfulla efter många starköl kvällen innan så ni kan ju förstå att det var en ganska plågsam halvtimme, ville ju bara få det gjort :P
Iaf, efter en halvtimme sitter vi på bussen och är på väg till Gbergs (köp)centrum.. Iaf trodde vi det.. Jag hade inte varit speciellt uppmärksam när P förklarade vart det var vi skulle, eller så var det han som inte varit särskilt specifik.. Men i vilket fall som helst så hamnade vi helt fel. Gbergs centrum var tydligen inte samma sak som Gbergs KÖPcentrum :P När bussen svängde in på en väg som ledde rakt in i skogen insåg vi att vi tagit helt fel buss. Klev av på en busshållplats mitt ute i ingenstans och gick tillbaka till Gbergs centrum för att ta en annan buss. Efter mycket om och men satte vi oss på en buss som skulle ta oss till Mölnvik enligt en tant jag frågade.
Efter en stund var vi framme vid Värmdös köpcentrum.. Hmm. Såg en stor WILLY´S skylt och tyckte det var perfekt ställe att storhandla på :) (Min favoritaffär faktiskt när det kommer till mat mm)
Efter att ha gått omkring där i ca 2 timmar kände vi att vi hade handlat färdigt.
Så med 4 papperspåsar fulla med mat och diverse annat, + en hink(jävel) och en påse med sprit var vi på väg hem igen.
Nu var vi om möjligt ännu mer bakfulla och bussresan var ett rent helvete!
Chauffören körde hackigt och tvärnitade vid varje stopp. Jag höll på att spy rakt ner i mopphinken vi köpt :P
Men jag lyckades hålla mig ändå :) När vi kliver av bussen sliter jag sönder en av påsarna jag bar på..
Oboy, bröd + massa annat föll ner på marken och P bara suckade. Jag kunde inte göra annat än att skratta.
P var irriterad och gick till VI för att handla en ny påse. Vi packar om våra varor och fortsätter knata hemåt.
MITT på övergångsstället går den andra påsen jag bar på sönder. Matvaror ligger över hela gatan.
P tappar tålamodet och går med snabba steg in på VI för att denna gång köpa plastpåsar.
Han kommer tillbaka och när jag ska stoppa ner köttfärsen i plastpåsen tar kanten på förpackningen i påsen och den går sönder.. Nu bryter P ihop. Jag tappade tålamodet och ringde en taxi som skulle ta oss dom 500m vi har hem.
Fyfan vilken jävla resa säger jag bara. Vad som kunde ha tagit 1½ timme tog oss 5 timmar!!
Som tur var kunde vi skratta åt det i efterhand och vi kom överrens om att det faktiskt var en riktigt rolig resa.
(Men å andra sidan har vi alltid kul tillsammans!)

Ville bara dela med mig av denna roliga händelse :)
Jag hoppas ni har haft en lika bra helg som mig. Fast varje stund med älskling är helt fantastisk.
Jag är sååååååååå kär!!! <3


Ta hand om er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Chatrine

Ha ha ha ha haaaa näääe... men era stackare asså.. jag hade nog tappat förståndet och sparkat på varerna och tagit en cigg...asg... Fyyy fasen vilken resa älskling <3

2009-03-02 @ 00:58:43
URL: http://chatrine86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0