Besök såhär på morgonkvisten.. Scary!

Lasagnen igår vart väldigt lyckad (som alltid när jag gör den) men det som gjorde mig gladast var förstås att jag har en sån underbar uppskattande man! Han blir glad för så lite och det gör mig superlycklig!
Finns bara ett ord som kan komma i närheten av att beskriva honom: Perfekt!

När jag och älskling var på väg hem förra veckan åkte vi förbi Grönan och jag tyckte att det såg ut som att dom gjort en till berg o dalbana och visst var det så :) Jag som inte ens har hunnit åka den andra som dom byggde förra året (?)
Får se om jag vågar åka denna i sommar då.. Fast efter ett par bira är det nog inga problem :) Då vågar jag mig till och med på Fritt fall och jag som är så fruktansvärt höjdrädd. Alkohol = mod. I rätt mängd förstås. Får ju inte bli för mycket.
Såhär ser den ut iaf, do you dare?

..

Mm.. ser riktigt härlig ut!

I helgen diskuterade vi om vi ska börja planera att utöka familjen :)
(Nej Chatrine, du ska inte bli moster än)
Vi pratade om att det kanske är dags att skaffa lilla Fridolf :)
Vi har kommit överrens om att det är en engelsk bulldog vi vill ha och namnet Fridolf kom upp och kändes så rätt direkt.
Så inom en snar framtid kommer en sånhär sötnos finnas med oss jämt;

Fridolf?

Adorable!

Just det, höll nästan på att glömma.. Vi har fått besök här tror jag.
Imorse när jag vaknade hörde jag massa ljud.. Jag var helt säker på att det var P som satt på tvn och sen glömt att stänga av den. Så jag gick upp och gick in till vardagsrummet.. Tvn var avstängd. Hm, gick vidare runt i lägenheten och försökte komma på vart ljudet kom ifrån. (Dock tystnade det när jag klev upp ur sängen)
Det lät ungefär som någon spelade en LP-skiva med gammal musik och en tant som läste en saga för massa barn. Typ så lät det.. Tänkte att det måste vara grannarna men det lät verkligen inte som att det kom från grannen.
Man vet ju hur det låter.. Dovt. Det här var ett väldigt klart ljud och lät precis som om det kom från vårt sovrum.
Tänkte att det måste vara någon radio som står på men den enda vi har förutom biosystemet är en som står i klädkammaren och den är inte ikopplad. Hmm.. mystiken tätnar.
Sen kom jag på att min gamla mobil ligger i en byrå i sovrummet.. AHA! Måste vara den som fått fnatt..
Men icke sa Nicke. Den är tvärdöd! Hjälp.. Ringde P och han trodde mig inte såklart "Men älskling, det är grannen förstår du väl" "Men NEJ säger jag, det är det inte.. Det hade jag väl hört isåfall. Skulle ju inte bli rädd om jag visste att det var grannen!" Han lovade att tro mig så fort han hade varit med om det själv :P Haha!
Får se om det händer nån gång när han är hemma då. Jag har varit med om det förut men dock bara på morgonen.
P säger alltid att han inte säger att det inte finns spöken, bara att han inte tror på dom förrän han varit med om något.
Aja, om det är några vilsna andar här så verkar dom inte vara elaka iaf.. Bra det!

Saknar mamma. Undrar om jag ska åka till henne lite senare?
Har ändå inget bättre för mig idag.

Skriver senare, dags för frukost.

Ta hand om er och ha en underbar tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0