Trötter

Oj vilken dag. Nu är jag riktigt trött.
Tjugo i 8 gick jag hemifrån för jag tänkte att det kan vara bra att ha marginal nu när det är sånt skitväder.
Bussen som brukar ta 15 min tog idag 40min!! Hjälpte alltså inte med min uträknade marginal så jag kom försent. Men jag messade Jocke när jag var på bussen och dom väntade på mig :) Sicken tur.
Tog tåget till Märsta och sen bussen ut till flygplatsen.
Usch vilken lång resa (och värre skulle det bli). Blev lite besviken när vi kom fram.. Rektryteringsmässan var jätteliten och hade inte alls speciellt många företag och organisationer.
Men en sak var bra, jag har kommit på vad jag vill göra :) Eller.. nästan iaf.
Jag har bestämt mig för att gå fler kurser på Sensus, inom butik/försäljning/marknadsföring typ.. Det kan nog ge mig ett butiksjobb ganska snart tror jag :) Och så har jag bestämt mig för att läsa in mina gymnasiebetyg på Komvux. Det är ett måste! (Kids, STAY IN SCHOOL!) Och efter det, om jag fortfarande är intresserad ska jag eventuellt gå en kabinpersonalsutbildning. Ska Gabriella bli flygvärdinna? Hm.. Kanske det ja.
Kändes lockande just då iaf. Får se vad det blir av det.
Men känns skönt att ha lite mål iaf.

Efter att ha varit där i ca 10 min kom jag fram till att det fanns inget mer där som var intresserant så jag frågade Jocke om jag kunde gå. Vilket gick bra..Skönt det. Nu hade jag bara en helvetes-resa kvar. Måste ju till Huddinge för att hämta papper. Efter 45 min på tåget var jag äntligen framme i Huddinge. Gick upp till Soc och då kom det en tjej precis som skulle ut.. Så jag tog tag i dörren och gick in och hämtade ett papper. När jag var på väg ut skriker en kärring åt mig: - - -"Hallå, du får inte vara här. Vi har lunch nu!! "
-"Jag ska gå nu, jag skulle bara hämta ett papper"
-"Ja men vi har ändå stängt för lunch!! "
-"Ja jag hörde dig första gången, men jag är på väg ut nu!"

Fyfan vilken jävla surfitta. Blääää.
Så nu kunde jag äntligen åka hem, men vid det här laget var det ju mer än 4 timmar sen jag åt frukost så jag började bli rejält hungrig. Smet in på Pressbyrån och köpte en vaniljbulle och då blev magen glad igen :)
Och så efter ytterligare 45 min var jag äntligen hemma.

Har ni sett Telenors roliga reklamer? Skrattade högt när jag såg dom idag.
"Vad gör du i skåpet Per?"
"Jag leker periskåp"

"Vad heter Elvis lillebror?"
"Tolvis"

Hihi.. skojigt :)

Nu är älskling på väg hem och som jag har längat. Kraaaaaaamas!!! <3
 Ikväll blir det lövbiff till middag men har inte kommit på vad vi ska ha till..

Du gör mig lycklig Hjärtat!

Ha en fortsatt underbar onsdag så hörs vi :)

Ta hand om er!



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tolvis... haha!



Tack så jättemycket! Gud vad gullig du är. Blev alldeles berörd av det du skrev.



Nej de borde inte fått gå så långt, och tyvärr är jag en av många det hänt.

2009-03-11 @ 17:28:03
URL: http://blocked.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Tolvis... haha!



Tack så jättemycket! Gud vad gullig du är. Blev alldeles berörd av det du skrev.



Nej de borde inte fått gå så långt, och tyvärr är jag en av många det hänt.

2009-03-11 @ 17:28:19
URL: http://blocked.blogg.se/
Postat av: Chatrine

HAHAHA tolviiiiis.... hihi ska skaffa en bror till kissen hemma o döpa honom till tolvis haha. Fan va kul,

men den andra fattade itne din tröga syster =P



lavvar dej mer än nån det VET du att jag gör...( okej kanske delar liiite plats med pelle, men då e jag snäll) annars älskar jag dig MEST!!!



puss lav ya

2009-03-12 @ 14:49:18
URL: http://chatrine86blogg.se
Postat av: Gabriella

Hahaha.. sötsyster! Fattade du inte den andra? Ett periskop är ju en såndär du har på en u-båt.. Per-i-skåp?.. Haha jag skrattade som fan när jag såg den.

Älskar dig också syster! Hur mycket som helst!!! Pusspuss <3

2009-03-12 @ 15:33:56
URL: http://gabriiella86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0