Nygräddad bulle & iskall mjölk.. Mmm.

Nu är bullarna äntligen klara. Gjorde två satser, en lite större med vanilj och en lite mindre med socker och kanel.
Har bara smakat vaniljbulle än så länge och jäklar vad goda dom blev! Stora och sådär härligt saftiga som dom ska vara. Jag är inte bara mästerkock, jag är tydligen bagare också :) P kommer bli överlycklig.



Allting framme, dags att baka bullar :)



En vaniljrulle :)



Färdigt :)

Och dom avnjuts förstås nygräddade och med ett glas iskall mjölk.. Jag vet att ni är avundsjuka ;) Hihi.

Dom ringde från Huge nu och sa att dom tyvärr inte kan acceptera en hyresgäst som har betalningsanmärkningar. Så lägenheten går till någon annan .. Känns lite trist. Iofs tyckte jag inte om lägenheten men det hade varit såå mycket billigare för oss. Men det här sporrar ju såklart mig till att ta tag i mina skulder. Ska kolla imorrn hur mycket det är jag har.. Allting alltså. Tror inte det överstiger 15,000kr men jag vet inte. Isåfall behöver det ju inte ta alltför lång tid att bli skuldfri. Så vi får bo kvar i vår stora härliga 2:a här i Nacka ett tag till :) Men jag är rätt säker på att vi kommer flytta närmare Skogås när vi kan. Dock inte i Skogås.. Tänker aldrig nånsin bo där igen! Äcklig håla med äckliga människor och äckligt skitsnack.. Ja äckligt helt enkelt! (Finns ju förstås ett par underbara människor där men det är ju inte er jag menar, det vet ni ju :)

Jag gjorde ju en fantastiskt god fiskgratäng för ett par dagar sen.. Tänkte jag skulle visa den så ni får dregla lite ;)



Nu ska jag lägga bullarna i påsar så dom inte blir torra och sen ska jag gå och möta älskling.
Efter det ska jag laga lasagne :) Mums!

Ha en underbar tisdag allihopa!

Puss


Kommentarer
Postat av: Sussie

Bullarna och maten ser underbart goda ut. Vill smaka.

Ta tag i skulderna så fort du kan , så att livet ordnar upp sig till det bättre. Det är ju trots allt inte så mycket.Trist att inte Huge kunde acceptera din far som borgensman..... Fy för dom!

Lycka till med allt.

Kram

2009-03-24 @ 17:42:18
Postat av: Sussie

Måste fråga om orbitrek? är det något du rekomenderar? om man köper den ska man köpa alla tillbehör också?

Ger den resultat som det påstås på hemsidan?

Kram igen!

2009-03-24 @ 18:07:07
Postat av: Gabriella

Tack så mycket! Ja jag måste ta tag i det, och det är ju inte så himla mycket så det ska nog inte vara några större problem :)



Jag tycker att Orbitrek är bra och med rätt kost kan man gå ner mycket och snabbt i vikt som den lovar. Mitt midjemått minskade rejält efter bara någon/några veckor. Jag har inga tillbehör alls till den förutom den mätaren som man får med. Den mäter kalorier, tid, fart och distans och jag tycker inte man behöver något annat egentligen. En negativ sak som jag inte hade räknat med när jag köpte den är att den låter en del.. Men jag brukar ha musik på hög volym så då stör det inte. Sen gäller det att verkligen vara motiverad och ha disciplin. Bestäm dig för att verkligen träna med den, annars är det lätt hänt att den bara står och dammar eller används som klädhängare :P

Jag brukar variera med promenader eller med en träningsdvd jag har vissa dagar för det kan bli enformigt annars. Jag tycker den är prisvärd så slå till om du vet säkert att du verkligen kommer att köra på den :)



Lycka till själv och tack igen!

Kram!

2009-03-25 @ 07:14:03
URL: http://gabriiella86.blogg.se/
Postat av: Syster <3

Asså syster va synd att det inte gick med lägenheten =( jag håller själv på att jobba på mina anmärkningar, ja som du vet.



Asså dina bullar e juh så goda så kan jag inte smaka buhuuuu =´( lite lessen i min öga.



Hihi jag har fått med mig Storasyster Lotta på gymmet =D den du,

hon ska med mig idag med hehe.



Du får kommentera mera i min blogg sys puss love you å hälsa pelle plutt <3

2009-03-25 @ 11:56:00
URL: http://chatrine86blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0