Bläää.

Hejsan!
Länge sen jag skrev nu.. Det beror på två saker, 1: jag har jobbat. 2: Älskling har varit tvärsjuk.
Stackarn, han har haft hög feber, varit förkyld och hostat så mycket att han t.o.m spytt flera gånger :(
Usch tycker så synd om älskling! Jag köpte Bafucin och Alvedon som hjälpte lite grann iaf..
Men nu är han äntligen på bättringsvägen!
Och igår fyllde han år också :) Wii!
Firade med god mat, några öl och chokladmuffins.. Och så massa mys förstås!

Jag har äntligen fått arslet ur vagnen.. Jag ska på studieplaneringssamtal på Huddinge komvux på onsdag!
Det känns riktigt bra, äntligen har jag tagit tag i det!
Det är aldrig försent att plugga :)

Och så har jag börjat läsa en ny Sluta-röka bok. Den verkar riktigt bra och jag ska göra ett helhjärtat försök... igen... :P
Nej men den här gången ska jag fan lyckas! Och jag ska få med mig Pelle också!
Yeah!


Usch igår var jag med om en jätteläskig grej.. :/
Älskling var på jobbet och jag var hemma för jag har också blivit sjuk (inte lika sjuk som P har varit dock)..
Så plingar det på dörren, jag tittar i kikhålet men ser inte vem det är..
Jag tänkte att det kanske var hyresvärden eller någon granne eller nåt.
Så jag öppnar.. Och där står en äcklig, fet, illaluktande alkisgubbe, en granne som bor på 1:an.
Han bjuder in sig själv och sätter sig vid mitt köksbord.. Jag förklarar för honom att jag är upptagen och att han måste gå men det  vägrar han lyssna på.
Han tar ett hårt tag i min hand och säger: "Jag älskar dig, nu blir du inte av med mig"
Jag blir rädd och säger ännu en gång att han måste gå..
Han blir arg och säger: "Du ska vara snäll mot mig annars kan det gå illa" samtidigt som han knyter näven.
Jag funderar nu på att ringa polisen men är rädd att han skulle göra nåt om han märkte det så jag ber honom återigen att gå.. Jag går till hallen och öppnar ytterdörren och han kommer sakteligen mot mig.. Äntligen går han tänkte jag.
Men nejdå, då ska han stå kvar i hallen, han tar tag i min hand igen och är riktigt hotfull..
Han yrar och frågar "Vart är jag?" jag förklarar att han är hos grannen och att om han tar hissen ner så kommer han hem till sig.. Han står i min hall och vinglar ett tag till och säger äckliga grejer men till slut går han äntligen ut genom dörren och jag kan smälla igen den!
När jag väl har stängt dörren börjar jag gråta.. Usch det var verkligen läskigt! :(
När älskling kommer hem berättar jag förstås för honom och han blir skitarg..
Han ville gå ner och slå på gubben.
Går ut på balkongen och röker och då ser vi en ambulans.. Det är förstås äckelgubben dom ska hämta.
Skönt det..

Vafan är det för jävla människa? Blää.

Nä nu ska jag hämta mer kaffe och sen läsa mailen..

Hoppas ni får en bra dag!
Puss

Kommentarer
Postat av: Mickis

Men usch, vad obehagligt!

Hoppas festen blir rolig :) Kram

2009-06-05 @ 18:06:16
URL: http://justmickis.blogg.se/
Postat av: Chatrine

Men guuud vad obehagligt =O,

usch buh det kunde juh gått illa =´(

glad att det inte gjorde det <3

2009-06-09 @ 23:01:10
URL: http://chatrine86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0