Ångest - woho!

Har varit på väg in i en dusch i 4 timmar.. Det har gått sådär.
Är faktiskt ingenting alls som har gått som det ska idag..
Förstår inte hur allt kan gå fel på samma gång?
Dagen började med att jag vaknade upp och mådde piss.. Undrar när fan den här förkylningen ska gå över?
Låg kvar i sängen en stund och tänkte på hur gott det skulle bli med kaffe och hade precis fått tillräckligt med motivation för att stiga upp då jag inser att kaffet tog slut igår.
Pelle sa ju det till och med: "Älskling jag har satt på kaffe till dig men det är det sista så du vet"
Jag hade ju kunnat ta mina 35kr och köpt kaffe istället för té men nej.
Men okej, har faktiskt ont i halsen och en kopp té är inte helt fel.
Kommer in i köket och det första jag ser är ett diskberg! (När fan ska jag lära mig att diska efter middagen så jag slipper den här ångesten på morgonen?)
Sätter mig vid datorn istället och kollar kontot .. -8,92kr. TACK SOM FAN FÖR DET!
Det är snart 2 veckor sedan jag skickade in papprerna till soc, vad händer?
Blir väldigt irriterad och skickar iväg ett mail till min handläggare..
Får svar att jag måste komplettera med att skicka in min deklaration för att få pengar för Juni månad.
Okej.. Men kunde hon inte ha sagt det lite tidigare???
Ska posta det idag men det betyder fortfarande att vi har 0kr att leva på tills fredag nästa vecka, om vi har tur!
Fan vad livet är härligt!
Och som om inte det vore nog..
Jag tänkte att jag skulle få mig själv på bättre humör genom att skicka in ansökning om utbildning.
Jag har, som jag ser det, två alternativ.. Det ena är att plocka ihop ett eget schema med kärnämnena och diverse annat så som datakunskap, administration, företagsekonomi, kommunikation bl.a.
Det andra är att välja en yrkesutbildning då jag såg att dom har en inom butik.
Jag valde att ta den senare för jag vet att det även finns en distanskurs i reception som jag isåfall kan göra senare om jag vill. Är ju antingen i butik eller i reception som jag vill jobba.
Toppen tänkte jag.. Fyller i alla uppgifter och trycker på "Skicka".
Som ni redan har listat ut så fungerar det inte.. Suck, pust, stön!
Mailar studievägledaren och väntar nu på svar..

Håller på i tvättstugan nu, tyvärr var bara groven ledig så jag var illa tvungen att ta den.. Inte fan visste jag att den tvättar i över en timme. Så gick naturligtvis ner en kvart för tidigt och fick gå hem igen.
Nu ligger tvätten iallafall i torktumlaren (hade nada lust att hålla på o hänga upp det i torkrummet) och får hoppas att Pelles arbetströjor inte krymper.

Schampot är slut, likaså tandkrämen så jag blir tvungen att tvätta håret med Pelles duschcreme.. Mm lukta kille, vad gott!
Och borsta tänderna i bara vatten.. Känner mig riktigt fräsch.

INTE MIN DAG IDAG!

Måste börja planera middagen också.. Tittade in i frysen tidigare men stängde den lika snabbt igen.
Där fanns: Frysta räkor, ett halvt paket oxpytt, en kycklingklubba och en halv falukorv.
Life is great!

Ångesten smyger sig på, jag vet att diskberget ligger där ute och väntar på mig.. Även en obäddad säng skulle behöva lite hjälp. Men det slutar inte där, nej vi har gamla DNtidningar i hela lägenheten.. Jippi!


Jag återkommer när livet inte suger så hårt.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0