Vad blir det för mat?

Jag mötte älskling igår när han kom från jobbet så vi kunde handla middag.
Jag var sugen på pasta och älskling äter allt jag lagar så oftast är det jag som bestämmer vad vi ska äta.
Så det fick bli Tagliatelle Carbonara. Mums!
Jag gör helt enkelt så att jag steker bacon och hackad lök, därefter har jag i matlagningsgrädde och sen i med lite peppar och därefter en tesked sambal. (Vi har sambal i nästan allting vi äter här hemma)
Man behöver oftast inte ha i något extra salt eftersom baconet redan är salt i sig.
Sen får det stå och putta.. jag hade även i lite lite mjöl för att få en lite tjockare konsistens.
Sen serverades detta med tagliatelle :) Jag skippar den råa äggulan på toppen för ingen av oss gillar det.

Har verkligen tröttnat på vanlig spagetti eftersom vi köpte ett storpack sist vi storhandlade och åt spagetti minst 1-2 ggr i veckan. En maträtt kan faktiskt kännas lite roligare om man byter pastasort, eller har stekt potatis istället för pommes osv.


(Bild från Google)


Idag ska jag äta biff med purjolök och ris till lunch, sen får vi se vad det blir till middag..
Återkommer om det :) Ni får jättegärna komma med tips!


Nu ska jag duscha och sen försöka ta mig till Sensus, är ju halvblimd :(
Ha en underbar dag alla söta läsare!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0