Bloggtorka.. eller?

Vet inte vad som har hänt men jag har absolut ingen lust att skriva blogg.
Mycket märkligt då jag alltid har lyckats finna inspiration. Såhär lång tid mellan inläggen har det aldrig gått, förutom när jag varit bortrest och inte kunnat blogga.

Lite update ändå då:
Sötnos-Moa var hos oss i helgen :) Mycket mysigt!
Fredagsmys med pizza, cola och Monopol..
Älskling somnade tidigt efter en tung arbetsvecka så det var bara jag och Moa som spelade.
Och hon vann förstås.. Som vanligt! Jag tipsade henne om att hon borde satsa på att bli affärskvinna..
Kan ju inte bli annat än bra. Hon köper hus och hotell och helt plötsligt är hon miljonär och jag har intecknat alla mina gator för att kunna betala en skuld till henne. Affärskvinna var det ja.

På lördagen var P pigg och vi bestämde oss för att gå ner till "vårt ställe" för att mata ankorna :)
Dom var helt galna som vanligt.. Moa var lite rädd för dom små sötnosarna vilket man kan förstå.
Dom skulle kliva över lik för att få lite bröd. Men söta är dom!
Gick så långt att jag hade två av ungarna på magen.. Hihi.
Brödet tog slut rätt fort så vi bestämde oss för att gå och köpa mer.
Sagt och gjort.. Vi var snart tillbaka hos ankorna och gödde dom.

På kvällen blev det mera Monopol, och inte helt oväntat så vann Moa igen.
P tyckte vi fuskade och fjantade oss så han bara gav upp :P

Sen kollade jag och Moa på "På smällen" och pillade i varandras hår.. Det är ju såå skönt!
Moa gjorde även en fräsig frisyr på mig :)
Dock var den inte så snygg på morgonen sen när jag vaknade, jag rör mig så mycket i sömnen.
P däremot ligger helt still.. Han rör sig inte om han inte vaknar. Jag sparkas, drar i täcket, snor kuddar mm.
Haha.. stackars älskling.

Var iallafall en riktigt mysig helg! Tack för det mina gullisar! <3
Hoppas att Ellen vill komma till oss snart också. Saknar!


Jag fyller år om 10 dagar och jag hade ju först tänkt att bjuda över lite folk.
Hade varit mysigt att ha hela "familjen" här på fika och så..
Men så insåg jag att det blir ett himla jobb.. För det första måste vi köpa kaffekoppar eftersom vi bara har 2 st.
Och så ska man baka och ha sig..
Nej, jag tror jag flyr fältet med älskling istället :) Funderade på en dagskryssning men då får det bli dagen efter min födelsedag eftersom båten går 7 på morgonen och älskling jobbar förmodligen på fredagen.
Men har inte bestämt mig än.. Älskling föreslog att vi skulle gå ut och äta men jag vet inte..
Får se som sagt.
Fyller ju "bara" 23 så är ju inget att fira egentligen.


Jag är så otroligt lycklig med min kära man!
Han är helt fantastisk! Världens bästa människa :)
Fick ett sånt fint sms av honom imorse.. Bara måste dela med mig:
"Jag älskar dig min underbara kvinna, du är det bästa som hänt mig! Du gör mig hel!!!"
Förstår ni hur bäst han är?!
1 år tillsammans och ett halvår som förlovade. ÄKTA LYCKA! <3

Ska försöka göra som syster föreslog, att inte tänka så mycket på det.
Jag blir stressad av att hela tiden tänka och oroa mig osv.
Ska satsa på min "karriär" istället.
Vill verkligen ta upp studier men vet inte om jag får ta studielån och får jag inte det så finns det inte ens chans att vi klarar oss. Får ta reda på det.
Ett jobb vore inte helt fel.. Skulle t.om kunna tänka mig att jobba hos en seriös restaurangägare, men nån sån finns inte.

Bla bla.. massa text. Hade visst en del att skriva ändå.
Ska leta upp lite jobb att söka så hörs vi en annan gång.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Louise

halloj!

läser din blogg ibland och har förstått att du har det körigt med jobb och sådär, det måste verkligen vara skitjobbigt :/ söker du allt möjligt eller bara inom resturang? jag menar, donken tex. måste det väl vara lätt att få jobb på? kanske inte det roligaste men till en början måste man ju känna att vad som helst funkar, eller? :) Hoppas du hittar ngt snart iaf! Kram

2009-07-28 @ 13:42:37
URL: http://lolls.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0