Tungt

Jag mår inte så bra känner jag.. Tänk att allt kan vända så snabbt.
För bara några dagar sen var jag världens lyckligaste, jag tyckte hela världen log mot mig och allting flöt på så bra.
Nu är det tvärtom.
Blev inget med jobbet i Forum, förstår inte varför jag alltid, gång på gång, blir utnyttjad av restaurang/cafémänniskor???
Står det i pannan på mig att det är fritt fram att utnyttja mig hej vilt?
Blir så jävla less!
Men det är inte det enda som jag mår dåligt över.. Fick provsvaren igår från cellprovsundersökningen jag gjorde för ca 4 veckor sedan och det var ju inget roligt besked :(
Dom har hittat så pass mycket cellförändringar att jag måste genomgå en liten operation.
En så kallad konisationsoperation då dom tar bort en liten (?) del av livmoderhalstappen för att förhindra att det utvecklar sig till cancer.
Har fått massor av information och Pelles ex har även genomgått en sådan och det är tydligen ganska vanligt.
Dock kan det orsaka att man lättare får missfall när man är gravid, eller att man föder för tidigt.
Men min läkare har sagt att man kan göra det 2 ggr utan att det ger några större men.
Självklart mår jag dåligt över att jag "äventyrar" min graviditet när jag (förhoppningsvis) så småningom får uppleva det..
Men jag mår nästan lika dåligt över att dom ska vara där och gräva och klippa igen!
Den där mardrömsdagen på Karolinska tog verkligen hårt och jag får panikångest när jag tänker på att behöva gå igenom det igen, fast värre! Dock med lokalbedövning men vad hjälper det när jag är livrädd ändå?!
Fan, jag hatar det här. Ska prata med min läkare och fråga om jag kan få prata med någon kurator eller nåt.
Antingen får dom ge mig en massa lugnande eller så får dom helt enkelt söva ner mig.
HATAR det här!!! :(

Ska försöka lägga det här åt sidan tills det är dags, om en månad skulle dom skicka en kallelse.
Och jag har ju en vecka i Finland med älskling, pappa och Miria att se fram emot.. <3
På lördag åker vi och det ska bli så sjukt skönt!

Och på tal om pappa, min älskade, sötaste, gullepappa kom över igår för att lämna min post.
Jag frågade om han hade något tangentbord som han inte använde och han skulle ta med det.
Men så hittade han inget och åkte förbi Forum och köpte ett istället :) Tack bästaste pappa! <3
Så tack vare honom kan jag sitta och skriva det här inlägget nu :)

Förresten, Chatrine, var du tvungen att döda den där spindeln igår?
Jag hade ju tänkt sitta på ballen och glassa i solen hela dagen. Morr!
(Och JA jag tror stenhårt på att om man dödar en spindel så regnar det dagen efter, sådeså!)

Jag har varit på bibblan i veckan också, lånat ett par böcker till Finland.
Dock har jag nästan redan läst ut en av dom, Stieg Larsson "Flickan som lekte med elden".
Jag kan inte släppa den!!! Åh ni måste läsa hans böcker, så fantastiskt fängslande och spännande!
Så jag får nog ta en tripp till bibblan igen och låna några nya böcker..
Ibland är det faktiskt negativt att jag läser så snabbt.

Tack och lov för att jag har min älskling, han pussade och kramades och myste med mig jättelänge imorse..
Undrar hur depp jag hade varit om han inte gjort det?
Jag älskar dig av hela mitt hjärta min älskade man! Utan dig finns jag inte.


En egobild på en halvdepp Gabriella och sen ska jag försvinna in i bokens värld igen.
Ha en toppendag alla söta läsare.



Puss puss

Kommentarer
Postat av: Chatrine

JA jag var tvungen, som du märkt så hade han där uppe överseende med spindeln eftersom jag vågade ta kål på äcklet själv :D haha. puss syster yster

2009-07-01 @ 14:17:05
URL: http://chatrine86.blogg.se/
Postat av: mickis

Min syster fick göra en såndär operation för något år sen. Allt gick jättebra och sen fick hon sitt andra barn :)

Allt kommer gå jättebra gumman

2009-07-02 @ 12:37:18
URL: http://miikaaeeelas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0