Ångest i onödan

Hej på er!
Anledningen till att jag inte skrivit på länge är för att jag mått fruktansvärt dåligt inför operationen jag gjorde igår.
Ni som följt bloggen vet att efter mardrömsbesöket på Karolinska Huddinge fick jag världens gynskräck.
Detta innebar förstås att jag mått väldigt dåligt, haft ångest och varit orolig ända sen jag fick reda på att jag skulle utföra en konisering pga cellförändringarna.

Så igår var det dags.. Jag gick upp kl 6 med älskling och vi tog bussen tillsammans till Slussen.
Därefter åkte jag till Huddinge sjk och älskling åkte till jobbet.
Jag var nervös och hade ont i magen och när jag kom dit förklarade jag det för sjuksköterskan.
Hon tyckte synd om mig och gav mig 5 mg Stesolid.
Jag trodde det skulle hjälpa men icke då.. Precis innan det var min tur började jag skaka och gråta och mådde sämre än jag nånsin gjort inför detta.
Hon försökte trösta mig men inget hjälpte och när jag låg där i gynstolen skakade jag så mycket att läkaren inte ville utföra operationen på mig. Sjuksköterskan gav mig 5 mg till Stesolid fast genom nålen i armen..
Det hjälpte inte det heller, jag fortsatte skaka och kunde inte sluta gråta.
Mina båda armar domnade t.o.m bort pga att jag skakade så mkt.
Läkaren frågade hela tiden om jag ville boka en ny tid så jag kunde bli nedsövd istället men jag ville absolut inte behöva gå igenom samma procedur igen.. Jag hade ju ställt in mig på att det skulle ske idag.
Så sjuksköterskan sprutade in nånting i armen på mig som fick hela världen att snurra :)
Hur skön känsla det än var kunde jag inte riktigt slappna av..
Det var alltså bedövningssprutorna jag var så rädd för, 4 st skulle hon sätta i livmoderhalstappen.. AJ!
Jag fick lite mer "snurrdroger" och därefter kunde jag äntligen slappna av..
Låg och babblade och babblade och kände inte ens sprutorna.
När hon sedan hade "bränt" bort den del av livmoderhalstappen som var utsatt var jag helt chockad över att det redan var över.. Haha!
Tänk vad lite droger kan göra. Jag kände alltså ingenting under ingreppet!
Och det var 100ggr värre att göra den där provtagningen som jag gjorde först (länk ovan).

Sköterskan ledde mig tillbaka till mitt rum och jag la mig på sängen och somnade tvärt :P
Fick kaffe och mackor och sedan fick jag åka hem.
Lite flöddrig var jag fortfarande men inte så att det var några problem att ta sig hem.
Satte mig på bussen och somnade på en halv sekund när jag lagt mig på soffan hemma. Haha!
20 min senare kom älskling hem med en trisslott till mig :) Sötnos!
Vann 50kr så blir två nya lotter.
Tack min bästaste älskling!
Sen somnade jag igen och vaknade inte förrän vid 7 på kvällen..
Då hade min man lagat mat till oss. Åh han är ju så bäst!
Älskar dig mest mest mest! <3

Nu kommer jag blöda i ca 4 veckor, roligt va?!
Men det är så otroligt skönt att ha det gjort. Tack älskling och pappa för ert stöd! Ni är bäst!


Så nu vet ni varför jag inte skrivit blogg.
Men nu är det över, och för er som nån gång behöver göra detta:
Oroa er inte! Det känns ingenting och är absolut inget obehagligt!
Är bara blödningen efteråt som kan vara lite jobbig.
Men det går över det med :)


Nu har jag annat för mig.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Chatrine

Guuud va skönt o läsa syster <3 puss

2009-07-23 @ 11:52:01
URL: http://chatrine86.blogg.se/
Postat av: katta

åh sjukt fin design!

kolla gärna in min nya blogg å säg va du tycker! :] <3

2009-07-23 @ 14:24:48
URL: http://katarinapanzar.blogg.se/
Postat av: micaela

du, jag blödde i nästan 3 månader så klaga inte för att du ska blöda i 4 veckor...

2009-07-23 @ 15:22:40
Postat av: Beafiis

Gumman då.. men nu måste det äntligen vara skönt som det är över..

du är sååå himla duktig..

Massa pussar och kramar

2009-07-23 @ 19:29:17
URL: http://bebbanmylife.blogg.se/
Postat av: mickis

men herregud orka lägga en sån kommentar

förstår att du blir arg

2009-07-23 @ 20:24:58
URL: http://miikaaeeelas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0