Underbar helg!

Helgen har varit fantastiskt mysig, därav saknaden av blogginlägg :P
Så här kommer en uppdatering.
I fredags var jag och älskling först hos mamma på middag sen var vi hemma och myste,
drack lite vin och lyssnade på musik.
Vid 23 tiden fick vi celebert besök av ingen mindre än min älskade far! :)
Han hade varit på kör-träff/fest i Skuru och eftersom det bara ligger 5 min härifrån tyckte vi alla att det var en bra idé att han kom hit och sov istället för att åka hela vägen hem mitt i natten.
(Tyvärr delade inte hans sambo vår åsikt men det är nog lugnt nu får vi hoppas).
På lördagsmorgonen åt vi frukost tillsammans och satt sen och pratade massor. Mycket trevligt :)
Sen vid 12 tiden följde vi med pappsen till bussen och så gick jag och Pelle och åt en riktigt slabbig kebab-pizza.
Sen handlade vi godis och lite annat gott och gick hem och bara var.
På kvällen blev vi sugna på Kinamat så gick ner till centrum och åt massa god mat! Underbart gott.
Sen gick vi hem och slängde oss i soffan.. Proppmätta och belåtna :)
Glodde lite tv innan vi båda höll på att somna i soffan, så då gick vi och la oss.

Söndagen spenderades med att äta godis och spela "Geni". Det var lika roligt som vanligt :)
Sen åt vi en underbart god middag; lövbiff, potatis, vitlöksbearnaise och en god sallad! Mums!
Därefter intog vi soffläge igen, kollade på van Veeteren "rosen, katten, "nånting", döden" och blev väldigt besvikna.
Hela filmen var förutsägbar med dåliga skådisar och en rätt märklig handling. Mord blandat med nån sorts svartsjuka, ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. Men håller med Pelle "Har jag hållt mig uppe för den här jävla skiten?"
Lite surt. Så gick vi och la oss och läste istället.
Jag håller på att läsa "Gökboet" av Ken Kesey och den är riktigt skruvad men ändå väldigt bra!
Jag har sett den showen med Bounce, köpte två biljetter när pappa fyllde 50 så vi gick och såg den.
Dom är ju fantastiskt duktiga och det är verkligen grym underhållning.
Nu när jag läser får jag upp bilder av showen :)

Jag och Pelle skulle vilja gå och se deras show "Caution" men får se om det finns biljetter kvar.
Tror dom har sista showen i Maj redan..

Nä nu ska jag ta mig en påtår på kaffet, sen byta sängkläder och diska innan jag ska göra en kurs :)


Ha en toppenmåndag allihopa :)

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0