Jobbigt :/

Jag är så trött på att hamna i dom här jobbiga perioderna..
Då det känns som att jag är totalt värdelös, inte klarar av den enklaste uppgiften och helt enkelt inte tror på mig själv.
Min självkänsla är på noll och mitt självförtroende är också däromkring.
Varför kan jag bara inte tro på mig själv?!
Det känns fruktansvärt tungt och att försöka förklara det för Pelle är inte det lättaste..
Han förstår inte mig, han kan inte förstå hur jag kan må så dåligt över mig själv.
Han har lärt sig att acceptera den han är och försöka förbättra det som är dåligt istället för att bli deppig.
Jag önskar att jag också kunde göra det..
Jag hatar att må såhär :(

Min självkänsla var på topp för bara nåt år sedan men nu blir det bara sämre och sämre.
Jag vet att så som jag levde förra året har påverkat det mycket.
Det blir automatiskt så även om man från början känner sig oövervinnerlig.
Som jag alltid har sagt, det är destruktivt och även om man lyckats ta sig ur det så finns naturligtvis konsekvenserna av det kvar.
Hur kunde jag vara så dum?!
Varför lyssnade jag inte på ER mina älskade vänner som jag vet bara ville väl?
Jag känner mig svag samtidigt som jag är stark. Märkligt..
Jag vill vara trygg i mig själv!
Ni som är det, vill ni berätta hur man gör?
Orkar inte känna den här osäkerheten hela tiden, dessutom går det ut över Pelle..
Han vet inte om det men det gör det.
Jag får ångest över att jag inte litar på honom, för det finns ingen anledning för mig att inte göra det..
Han är trogen och ärlig mot mig.
Men min osäkerhet gör att jag tror att alla går bakom ryggen på mig.
Har det gått så långt att jag behöver proffessionell hjälp för att bli mig själv eller är det bara en period som går över?


Sussie: Tack så mycket för att du erbjöd dig att låna ut linser till mig :) Jättesnällt av dig, men jag tror att jag klarar mig. Sen tror jag faktiskt att jag har lite linser liggandes i nån låda eller så här, ska bara ta mig ork till att leta :P Och jag har -3,50 så hade kanske blivit lite för stark styrka för mig att använda dina. Men som sagt, tusen tack för att du erbjöd dig! Du är underbar :)

Näe jag kan inte sitta här och tycka synd om mig själv..
Inte fan blir det bättre om jag inte först och främst ändrar inställning.
Jag är bäst och jag klarar allt! :)
Jag kan iallafall inte anta annat innan jag försökt, eller hur?
Man kan bara göra sitt bästa, så är det ju.


Syster Chatrine, tycker så synd om dig som tvingas vara så långt ifrån din kärlek :(
Jag lider verkligen med dig.
Jag vet inte vad jag skulle gjort om jag tvingades vara ifrån Pelle :(
Men som jag sa tidigare; det behöver inte dröja allt för länge innan ni får ses igen!
Tänk positivt!!! Älskar dig! <3

Nu ska jag roa mig med att kolla in humorbloggen och sen fixa lite här hemma.
Ska göra klart kursen i teleförsäljning och sen börja på en ny.
Och däremellan ska jag bege mig ut i det gråa, trista vädret för en promenad. Jag behöver syre!

Ha en underbar dag alla mina söta läsare! Puss!

Kommentarer
Postat av: Sara

För några veckor sedan blev jag medlem här: http://www.freestreet.se/?r=1427 sen dess har jag fått hem presenkort till ett värde av 950 kr. Helt otroligt och helt GRATIS! Det bästa är att man själv får välja vilka butiker man vill spendera presenkorten på, jag har bland annat valt H&M och cdon.com. Bli medlem du med, det är jättelätt =)



PS. Kika gärna in på min blogg och svara på dagens fråga DS.

2009-04-22 @ 09:40:28
URL: http://ertansara.blogg.se/
Postat av: Micaela

Jag hoppas att du tror mig när jag säger att jag har kännt likadant och att jag ibland fortfarande gör det. Jag har också varit extremt destruktiv och verkligen hatat mig själv. Det man måste göra är att ta sig bort från allt och alla som på något sätt får en att känna sig och göra en till en dålig människa. Jag använde mig även professionell hjälp. Man behöver inte vara psykiskt störd för att gå och prata med någon. Men som jag har förstått det så har du redan kommit en lång väg, då du har lämnat det mest destruktiva som finns bakom dig. Självklart finns det stunder då man fortfarnde kommer få tillbaka dom där jobbiga känslorna, men ju mer du fyller ditt liv med bra saker och uträttar saker som gör dig stolt över dig själv, desto mer kommer dom mörka tankarna och känslorna om dig själv att försvinna. Jag lovar:) Mitt bästa tips till dig är alltså att DU ska uträtta saker så att DU känner dig stolt över att vara just Du. För du är en helt fantastisk människa, det tycker många. Men det viktigaste är att du tycker det själv:) Puss å kram

2009-04-22 @ 09:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0