Droger - våga säga nej!

Missbruk
"Jag är odödlig"
"Det händer inte mig"
"Jag är ingen knarkare"
"Jag kan sluta när jag vill"

Man testar av nyfikenhet men inser inte från början vad det kan leda till.
Man tappar omdömet och utsätter sig själv för stora risker.
"Jag tar bara någon gång ibland, det är inte farligt."
"Jag vet en som har brukat detta i 20 år och han har klarat sig."
"Vadå, jag sköter mitt jobb och har en bostad."
"Jag har inget problem, det här är bara nånting jag gör då och då."
"Jag är inte beroende, jag kan sluta när jag vill."

Att ha ett missbruk är alltid destruktivt. Det spelar ingen roll vad det är man missbrukar, det är alltid farligt!
Det kan tyckas vara glamoröst i början, det är nytt, spännande och "alla andra" gör det.
Men kroppen tar stor skada redan första gången och när du utvecklar ett beroende kan det leda till allvarliga sjukdomar och också döden.
Du förlorar din familj, vänner, närmaste och ingenting är längre som förr.
Många använder detta som en flykt från verkligheten,
men det du gör är att skjuta upp problemen samtidigt som dom förvärras.
Vad vi vet så lever man bara en gång, och att vara nyfiken och vilja testa olika saker är helt naturligt,
men tänk på att inte skada din kropp medvetet för det är den enda du har.
Varför välja att dö 20 år tidigare och lämna sina närmaste sörjande, när man kan ha ett längre och lyckligare liv.
Jag anser att ett liv utan missbruk är ett liv i frihet!
Det är ingen som från början tror att man kommer fastna. Man är ung, snygg, fräsch och tror att man är odödlig.
Men till slut går det för långt och man är fast i ett missbruk.
Inom loppet av 5 år har du inte längre någonting kvar som egentligen betyder något.
Det du tidigare värderade, så som vänskap, kärlek, lojalitet mm är bortblåst.
Det enda du koncentrerar dig på är att få tag på det du är beroende av och struntar helt i andra.
Fråga vilken missbrukare som helst, ALLA vill sluta!
Alla önskar att dom aldrig hade börjat och ingen hade någonsin kunnat föreställa sig hur deras liv skulle komma att se ut.
Varför utsätta sig för denna ångest och smärta, när livet har så mycket mer att ge?!
Äkta lycka är inte droger, det är vänskap, kärlek, kramar, lojalitet, god mat, resor.. Ja vad du nu tycker om.
Det finns saker i livet som ger ett större lyckorus än någon drog kan ge!
VÅGA SÄGA NEJ!



Det här är en liten text jag skrev på tidigare idag. Jag vill absolut inte provocera någon och detta är mina personliga åsikter och inte fakta!
Jag blir så ledsen av att se (unga) människor gå ner sig totalt i någonting så dumt som droger.
Det är med stor sorg jag ser på. Livet har så mycket mer att ge! Ta vara på det, utnyttja alla goda stunder till max!

Finns en speciell person jag tänker på och jag hoppas så innerligt och önskar av hela mitt hjärta att du har tagit/kommer ta dig ur det här!
Du är en fantastisk människa och jag vet att du kan göra allt, bara du försöker!
Ditt liv var inte ämnat till det här, du är för bra för det! Jag älskar dig! Förlåt om jag har gjort dig upprörd.


Orkar inte skriva mer nu, det här var känsomässigt påfrestande.

Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Beafiis

jag blir rörd gumman.. väldigt bra skrivet..

Puss

2009-04-16 @ 10:30:00
URL: http://bebbanmylife.blogg.se/
Postat av: Carro

sv: skönt med våren, men nu tok snöar det här IGEN tyvärr!

2009-04-16 @ 11:26:39
URL: http://rockit.blogg.se/
Postat av: Anonym

www.starcevic.blogg.se -en blogg som ni ska checka in ;)

2009-04-16 @ 12:24:08
Postat av: Mickis

Jättebra skrivet! Håller med dig till 100%

2009-04-16 @ 15:18:56
URL: http://justmickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0